Why are childhoods invisible in the teaching of history? An analysis of the Buenos Aires Curricular Designs, teaching materials and representations of teachers and students in current secondary schools
This article contains guidelines generated from a research work carried out with the purpose of analyzing the place that childhoods occupy as historical subjects in the study and teaching of history. In general terms, the results demonstrated that although the historiography of childhood (since its...
Guardado en:
| Autor principal: | Saad, Susana Soledad |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/5045 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Childhood as historical subjects in school content related to state terrorism: an analysis of the practices and representations of secondary school teachers and students
por: Saad, Susana Soledad
Publicado: (2025) - La función del juego en la construcción de los recursos subjetivos en la infancia. Una contribución desde la teoría psicoanalítica. | Saavedra | Anuario de Investigaciones
- La función del juego en la construcción de los recursos subjetivos en la infancia. Una contribución desde la teoría psicoanalítica. | Saavedra | Anuario de Investigaciones
-
Hygienism and Childhood in Barranquilla:: Discourse and representations
por: Buelvas Cervantes, Brayan
Publicado: (2019) -
Dispositivos colectivos para el abordaje de presentaciones sintomáticas actuales en la infancia y juventud
por: Romé, María, et al.
Publicado: (2021)