La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica.
Geohistory, an interdisciplinary approach that allows us to develop a social science education that promotes temporo-spatial relations, the understanding of social problems and the development of a critical and democratic citizenship. Geohistory is also the alternative to overcome the disciplinary d...
Guardado en:
| Autores principales: | , |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales
2021
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3146 |
| Aporte de: |
| id |
I22-R128-article-3146 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I22-R128-article-31462024-08-05T15:51:50Z La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. Chávez Preisler, Carolina Ortega Rocha, Evelyn Relaciones tiempo espacio Geohistoria Enseñanza de las Ciencias Sociales Time-Space Relations Geohistory Social Science Education Geohistory, an interdisciplinary approach that allows us to develop a social science education that promotes temporo-spatial relations, the understanding of social problems and the development of a critical and democratic citizenship. Geohistory is also the alternative to overcome the disciplinary division between history and geography, which leads us to the question: is there a clear idea of what geohistorical social science teaching is and how it can be developed? The objective that emerges from this question is to reflect on the concept of Geohistory and its importance for the teaching of social sciences. La Geohistória, un enfoque interdisciplinario que nos permite desarrollar una enseñanza de la ciencias sociales que promueva la relaciones temporo-espaciales. la comprensión de los problemas sociales y el desarrollo de una ciudadanía crítica y democrática.La geohistoria es, también, la alternativa para superar la parcelación disciplinar entre la historia y la geografía, esto nos conduce a la pregunta ¿existe una idea clara de la qué es y cómo se puede desarrollar una enseñanza geohistórica de las ciencias sociales? El objetivo que se desprende de esta pregunta consiste en: reflexionar sobre el concepto de Geohistória y su importancia para la enseñanza de las Ciencias Sociales. APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales 2021-07-05 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3146 Reseñas de Enseñanza de la Historia; Núm. 18 (2020): Noviembre; 121-140 2796-9304 1668-8864 spa https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3146/pdf Derechos de autor 2021 Reseñas de Enseñanza de la Historia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| institution |
Universidad Nacional del Comahue |
| institution_str |
I-22 |
| repository_str |
R-128 |
| container_title_str |
Repositorio de Revistas Electrónicas REVELE (UNComahue) |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Relaciones tiempo espacio Geohistoria Enseñanza de las Ciencias Sociales Time-Space Relations Geohistory Social Science Education |
| spellingShingle |
Relaciones tiempo espacio Geohistoria Enseñanza de las Ciencias Sociales Time-Space Relations Geohistory Social Science Education Chávez Preisler, Carolina Ortega Rocha, Evelyn La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| topic_facet |
Relaciones tiempo espacio Geohistoria Enseñanza de las Ciencias Sociales Time-Space Relations Geohistory Social Science Education |
| author |
Chávez Preisler, Carolina Ortega Rocha, Evelyn |
| author_facet |
Chávez Preisler, Carolina Ortega Rocha, Evelyn |
| author_sort |
Chávez Preisler, Carolina |
| title |
La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| title_short |
La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| title_full |
La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| title_fullStr |
La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| title_full_unstemmed |
La enseñanza de las Ciencias Sociales desde una perspectiva Geohistórica. |
| title_sort |
la enseñanza de las ciencias sociales desde una perspectiva geohistórica. |
| description |
Geohistory, an interdisciplinary approach that allows us to develop a social science education that promotes temporo-spatial relations, the understanding of social problems and the development of a critical and democratic citizenship. Geohistory is also the alternative to overcome the disciplinary division between history and geography, which leads us to the question: is there a clear idea of what geohistorical social science teaching is and how it can be developed? The objective that emerges from this question is to reflect on the concept of Geohistory and its importance for the teaching of social sciences. |
| publisher |
APEHUN, Asociación de Profesores de Enseñanza de la Historia de Universidades Nacionales |
| publishDate |
2021 |
| url |
https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3146 |
| work_keys_str_mv |
AT chavezpreislercarolina laensenanzadelascienciassocialesdesdeunaperspectivageohistorica AT ortegarochaevelyn laensenanzadelascienciassocialesdesdeunaperspectivageohistorica |
| first_indexed |
2025-02-05T23:01:04Z |
| last_indexed |
2025-02-05T23:01:04Z |
| _version_ |
1823260241144315904 |