School inclusion: historical points, advances and challenges
Thinking about the importance that the inclusive proposals structure ruled by equity has for any democratic environment, we search here to elaborate a critical discussion, but summarized, the way this process has been implanted to the Brazilian reality We are aware of the complexity of such task: ho...
Guardado en:
| Autores principales: | Deimling, Natália Neves Macedo, Moscardini, Saulo Fantato |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Portugués |
| Publicado: |
Laboratório Editorial FCL-Unesp
2017
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/9325 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=br/br-048&d=article9325oai |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Pedagogía especial
por: Pérez, Andrea V.
Publicado: (2023) -
Pedagogía especial
por: Rapanelli, Antonella
Publicado: (2022) -
Pospandemia, educación y (dis)capacidad, ¿salir del aislamiento?
por: Schewe, Lelia, et al.
Publicado: (2020) -
O processo de inclusão sob a ótica de pessoas com deficiência e de Profissionais de Educação Física na natação
por: Gabriel, Maria Julia, et al.
Publicado: (2024) -
Políticas de inclusión educativa de personas con discapacidad. Continuidades y discontinuidades en los procesos para su implementación
por: Schewe, Carolina
Publicado: (2018)