Using Textbooks to Develop Math Skills in the Geometric and Metric Components: A Study Performed in the Eighth and Ninth Grades from Three District Schools in Bogotá
This paper presents the results of an investigation that aimed to determine the influence of textbooks in the development of math skills based on selection criteria, usage by teachers, and the relationship between the skills highlighted in the textbooks and those that the teacher seeks to cultivate....
Guardado en:
| Autores principales: | Paipa Reyes, Lina Yovana, Pérez Caro, Hermeht, Pérez Rojas, Jenny Carolina |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad de La Salle
2015
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://revistas.lasalle.edu.co/index.php/ap/article/view/3729 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-060&d=article3729oai |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Uma proposta de situação didática pautada pelos constructos teóricos da Didática da Matemática e apoiada pelo software GeoGebra
por: da Silva Camilo, Aline Maria, et al.
Publicado: (2022) -
Las didácticas específicas. Entre las epistemologías disciplinares y la enseñanza. Algunas notas sobre la formación del profesorado.
por: Brovelli, Marta Susana
Publicado: (2018) -
Formatos audiovisuales para la democratización del conocimiento. Análisis de tres producciones audiovisuales para la divulgación académico-científica de la Universidad de la República
por: Suárez Ricca, Florencia
Publicado: (2025) -
Transposição midiática: da sala de aula convencional para a presencial conectada
por: Francisco Garonce, et al.
Publicado: (2012) -
O discurso pedagógico como forma de transmissão do conhecimento
por: Vademarin,Vera Vanessa
Publicado: (1998)