Education as a weapon of struggle: rethinking the parkland uprising in the age of mass violence
This essay attempts to address how the Parkland youth protesters are rewriting the nature of resistance as both an individual and collective effort by creating a new vision of hope and mass struggle. Central to their efforts is an attempt to make education central to politics itself and in doing so...
Guardado en:
| Autor principal: | Giroux, Henry A. |
|---|---|
| Formato: | Artículo publishedVersion |
| Lenguaje: | Inglés |
| Publicado: |
Laboratório Editorial FCL-Unesp
2018
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11670 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=br/br-048&d=article11670oai |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Proyecto “Janusz Korczak: Maestro del Ghetto, maestro de la Humanidad”
por: Silber, Daniel
Publicado: (2023) -
Proyecto "Janusz Korczak: Maestro del Ghetto, maestro de la Humanidad"
por: Silber, Daniel -
Proyecto “Janusz Korczak: Maestro del Ghetto, maestro de la Humanidad”
por: Silber, Daniel
Publicado: (2023) -
La democracia en crisis: desafíos y perspectivas
por: Jorge, José Eduardo
Publicado: (2023) -
El apoyo a la democracia en América Latina: señales mixtas
por: Jorge, José Eduardo, et al.
Publicado: (2024)