Determinants of Negative Political Advertising in Latin America:: Insights from the Presidential Campaigns of Mexico and Brazil
This article analyzes how systemic and institutional factors influence the characteristics of negative political advertising, using the 2018 presidential elections in Mexico and Brazil as case studies. By analyzing 245 negative ads and considering variablessuch as the type of attack, the target, the...
Guardado en:
| Autores principales: | Rodríguez Sánchez, Celeste Anai, Echeverría, Martín |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario
2025
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://latrama.unr.edu.ar/index.php/trama/article/view/891 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
El spot: modalidad comunicativa en los procesos electorales
por: Kuschick, Murilo; Universidad Autónoma Metropolitana, (UAM), México
Publicado: (2013) -
Cena burlesca: O uso do humor nas imagens dos candidatos nas eleições de 1989, 2002, 2006
por: Maranhão, Cristina, et al.
Publicado: (2013) -
Reacción terapéutica negativa: actualidad de las satisfacciones paradojales en la cura
por: Cejas, Natalia Andrea, et al.
Publicado: (2022) -
Geography of Presidential Campaigns in Mexico in 2012
por: Programa para el mejroamiento del profesorado-SEP, México, et al.
Publicado: (2014) -
Tracking the presidential campaigns 2012 in social networks: an exploratory study
por: Ortiz-Ortega, Adriana; Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, UNAM, et al.
Publicado: (2013)