Deconstructing aspects of Galina Tolmacheva’s myth and the Independent Theater in Mendoza in the mid-twentieth century: women's voices and silences in the theatrical epochal discourse and its continuity in our days
Between 1930 and 1960 the theatrical activity that takes place in Mendoza results in it’s affirmation and professionalization. This is due, among other things, to the rise of the Independent Theater, the Harvest Festival celebration and the founding of the Drama School in 1949, that will depend on t...
Guardado en:
Autores principales: | Sarale, Marina, Gómez, Ariana Lucía |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Instituto de Literaturas Modernas
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/literaturasmodernas/article/view/2718 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
La ética en Galina Tolmacheva: el pasaje del “sí mismo” a la construcción de la autoridad
por: Sarale, Marina Laura
Publicado: (2019) -
La ética en Galina Tolmacheva: el pasaje del “sí mismo” a la construcción de la autoridad
por: Sarale, Marina Laura
Publicado: (2019) -
Pervivencia de lo monacal: el teatro de lo sagrado secular en Jerzy Grotowski
por: Geirola, Gustavo
Publicado: (2020) -
Pervivencia de lo monacal: el teatro de lo sagrado secular en Jerzy Grotowski
por: Geirola, Gustavo
Publicado: (2020) -
La educación del cuerpo en la propuesta pedagógica de Stanislavski : Un análisis desde la sociología del cuerpo a través de la dialéctica de la ilustración
por: Benaglia, Luna