The Revolution (Also) Is A Game: On The Playground Dimension Of Popular Education
The purpose of this article is to reflect on an rarely-explored aspect in the Social Sciences: the relationship between popular education, popular movements and recreational activities. Fifty years after the publication of Paulo Freire "Pedagogy of the oppressed", we encourage the scenario...
Guardado en:
| Autor principal: | Huerta Sosa, Ernesto |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Maestría en Estudios Latinoamericanos, Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, Universidad Nacional de Cuyo
2021
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/mel/article/view/4533 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Paulo Freire e Augusto Boal no Congresso Internacional: PTO – Pedagogy Theater of Opressed
por: Desconhecido
Publicado: (2012) -
¿Qué es el juego? Una ilusión, una sombra, una ficción
por: Lanza, Matías -
Pedagogía del oprimido: Una obra cincuentenaria en evolución
por: Romão, José Eustáquio, et al.
Publicado: (2019) -
La idea de revolución en la Pedagogía del Oprimido
por: Fernández Mouján, Inés -
Pedagogía del oprimido : Una obra cincuentenaria en evolución
por: Romão, José Eustáquio