Gleanings Processes That Activate Folds to Think the Cinema in Teachers’ Education
This paper proposes different flows of thought through folds that interweave philosophical concepts, experimentations of writing with frames retrieved from ‘Os Catadores e eu’ by Agnès Varda. The uneasiness generated by the filmic image intended to problematize ways of conceiving the education proce...
Guardado en:
| Autores principales: | Garlet, Francieli Regina, Cardonetti, Vivien Kelling, Oliveira, Marilda Oliveira de |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Portugués |
| Publicado: |
Centro de Investigaciones Interdisciplinarias de Filosofía en la Escuela (CIIFE)
2020
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/saberesypracticas/article/view/3928 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Orientalismo animado : Una mirada antropológica crítica sobre el film 300
por: Pfoh, Emanuel
Publicado: (2018) -
Orientalismo animado : Una mirada antropológica crítica sobre el film 300
por: Pfoh, Emanuel -
Pensar la forma : Reflexiones acerca de la enseñanza de la forma fílmica
por: Reyes, María Elena
Publicado: (2017) -
A Reinterpretação Globalizada de Baz Luhrmann para O Grande Gatsby, clássico de F. Scott Fitzgerald, de 1925
por: Braga, Claudio Roberto Vieira; UnB – Universidade de Brasília. Instituto de Letras. Departamento de Teoria Literária e Literaturas. Brasília, DF– Brasil
Publicado: (2014) -
Orientalismo animado: Una mirada antropológica crítica sobre el film 300
por: Pfoh, Emanuel
Publicado: (2013)