Teacher colleges in Venezuela: Pedagogical models in their institutional development (1870-1980)
In this paper the institutional dynamics of teacher colleges in Venezuela between 1870 and 1980 are analyzed, with particular emphasis on the international references that had an influence on their organization. To attain this objective, primary and secondary sources were used in order to identify m...
Guardado en:
| Autor principal: | Uzcátegui Pacheco, Ramón Alexander |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Instituto de Historia Americana y Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Universidad Nacional de Cuyo.
2020
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/revihistoriargenyame/article/view/3474 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Teacher Training Colleges in Cordoba: institutions, subjects and pedagogies in dispute
por: Lamelas, Gabriela
Publicado: (2023) -
Las Escuelas Normales creadas para formar maestros/as rurales (Argentina, 1903-1952)
por: Rodríguez, Laura Graciela -
Cien años de normalismo en Argentina (1870-1970) : Apuntes sobre una burocracia destinada a la formación de docentes
por: Rodríguez, Laura Graciela -
Las Escuelas Normales creadas para formar maestros/as rurales (Argentina, 1903-1952)
por: Rodríguez, Laura Graciela
Publicado: (2020) -
Cien años de normalismo en Argentina (1870-1970): Apuntes sobre una burocracia destinada a la formación de docentes
por: Rodríguez, Laura Graciela
Publicado: (2019)