Enseñando a los niños a discriminar. La plasmación de la ideología del estándar en la escuela.
This piece analyzes textbooks of the subject Castilian Language belonging to the Spanish secondary education (E.S.O.; 12-16 years), and published by the two main Spanish textbook publishing houses (Anaya and Santillana). We aim at showing how those textbooks reproduce and transmit the standard ideol...
Guardado en:
| Autores principales: | García Abelleira, Naír, Longa, Víctor |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Filosofía y Humanidades
2016
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/repr/article/view/13306 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Argentinos multilingües: conflictos, actitudes e identidades. El caso de Misiones
por: Díaz, Camila, et al.
Publicado: (2021) -
Silencing and identity: linguistic ideologies in students of university professorship in Letters.
por: Rossi Peralta, Marco
Publicado: (2021) -
Diversity and Linguistic Ideologies in Brazil: Analysis of One Portuguese Language Textbook as a National Language
por: de Lima Picanço , Deise Cristina
Publicado: (2022) -
Linguistics and Ideology: Language Teaching Over Time
por: Torres Vassallo, Abril, et al.
Publicado: (2023) -
¡La lengua se corrompe! Prescriptivismo y representaciones apocalípticas sobre el lenguaje en un ‘Jeremías’ moderno
por: Longa, Víctor
Publicado: (2016)