Some contributions to problem solving and the use of technology for mathematical thinking: classroom experience of first-year
Mathematics teaching is enriched by problem resolution, apart from knowledge, a great variety of skills and abilities are generated when strategies, representations of the mathematical object and technological tools are incorporated, added to those developed using pencil and paper. The purpose of th...
Guardado en:
| Autores principales: | Londoño Millán, Noelia, Zaldívar Rojas, José David, Vertiz Álvarez, Miguel |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Unión Matemática Argentina - Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación
2024
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/REM/article/view/46296 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Instituto GeoGebra de La Plata
por: Río, Laura Sombra del, et al.
Publicado: (2015) -
La resolución de problemas estadísticos sobre la plataforma GeoGebra como medio de aprendizaje significativo
por: Pernochi, Melisa Belen
Publicado: (2018) -
Representaciones geométricas con GeoGebra
por: Obregón, Roxana Candelaria
Publicado: (2018) -
Interpreting graphics: the use of GeoGebra
por: Álvarez, Marisa, et al.
Publicado: (2020) -
Recursos para dispositivos móviles basados en Geogebra para la educación STEM
por: Bayés, Agustina, et al.
Publicado: (2020)