Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)

The  aim  of this  study was to report the Argentinian  norms of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS) developed by Lang (Lang,  Bradley,  &  Cuthbert,  1997)  in  order  to  contribute  to  the  instrument’s cross-cultural  validation.  Participants  were  125  student...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Estrada, María Evangelina, Rovella, Anna Teresa, Brusasca, María Claudia, Leporati, Jorge Leandro
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Instituto de Investigaciones Psicológicas (IIPSI, Conicet-UNC) 2016
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar/article/view/15709
Aporte de:
id I10-R331-article-15709
record_format ojs
spelling I10-R331-article-157092021-06-19T19:14:36Z Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS) Validación argentina de la serie 19 del Sistema Internacional de Imágenes Afectivas (IAPS) Estrada, María Evangelina Rovella, Anna Teresa Brusasca, María Claudia Leporati, Jorge Leandro emoción sistema internacional de imágenes afectivas (IAPS) valencia activación dominancia Emotion International Affective Picture System (Iaps) Valence Arousal Dominance. The  aim  of this  study was to report the Argentinian  norms of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS) developed by Lang (Lang,  Bradley,  &  Cuthbert,  1997)  in  order  to  contribute  to  the  instrument’s cross-cultural  validation.  Participants  were  125  students  from  Universidad Nacional  de  San  Luis  (San  Luis  National  University)  (67%  women  and  33% men)  who  assessed  the  images  in  the  emotional dimensions  of  valence, arousal  and  dominance  through  the  Self-Assessment  Manikin  (SAM).  The results  showed  a  distribution  of  the  pictures  within  the affective  space  in  a boomerang  form,  which  is  similar  to  the  American  sample  (Lang,  Bradley,  & Cuthbert,  2008).  No  differences  in  the  emotional dimensions  of  valence  and arousal  were  identified,  but  they  were  found  in  dominance,  regarding  to  the data obtained by  Lang, Bradley and Cuthbert (2008). This study confirms that the  International  Affective  Picture  System  (IAPS)  induces  similar  affective states  in  different  populations  and  its  affective  stimulus  are  understood similarly by Argentinian and American subjects. El objetivo de  este trabajo fue proporcionar los datos normativos argentinos de la serie 19 del Sistema Internacional de Imágenes Afectivas (IAPS) de Lang (Lang,  Bradley, & Cuthbert, 1997) a fin de contribuir con su validación transcultural. Los participantes fueron 125 estudiantes de la Universidad Nacional de San Luis (67% mujeres y 33% varones) que evaluaron las imágenes en las dimensiones emocionales de valencia, activación y dominancia en el Maniquí de Autorreporte (Self-Assessment Manikin-SAM). Los resultados muestran una  distribución de las imágenes en el espacio afectivo en forma de boomerang similar a lo encontrado en Estados Unidos (Lang, Bradley, & Cuthbert,  2008). No se identificaron diferencias en las dimensiones emocionales de valencia y activación, pero sí en dominancia, respecto a los datos obtenidos por Lang, Bradley y Cuthbert (2008). Esta investigación confirma que el Sistema Internacional de Imágenes Afectivas (IAPS) induce estados afectivos similares en diferentes poblaciones y que sus estímulos afectivos son entendidos de manera similar entre argentinos y estadounidenses. Instituto de Investigaciones Psicológicas (IIPSI, Conicet-UNC) 2016-06-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar/article/view/15709 10.35670/1667-4545.v16.n1.15709 Revista Evaluar; Vol. 16 Núm. 1 (2016) 1667-4545 10.35670/1667-4545.v16.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar/article/view/15709/15499 Derechos de autor 2016 María Evangelina Estrada, Anna Teresa Rovella, María Claudia Brusasca, Jorge Leandro Leporati http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-331
container_title_str Revista Evaluar
language Español
format Artículo revista
topic emoción
sistema internacional de imágenes afectivas (IAPS)
valencia
activación
dominancia
Emotion
International Affective Picture System (Iaps)
Valence
Arousal
Dominance.
spellingShingle emoción
sistema internacional de imágenes afectivas (IAPS)
valencia
activación
dominancia
Emotion
International Affective Picture System (Iaps)
Valence
Arousal
Dominance.
Estrada, María Evangelina
Rovella, Anna Teresa
Brusasca, María Claudia
Leporati, Jorge Leandro
Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
topic_facet emoción
sistema internacional de imágenes afectivas (IAPS)
valencia
activación
dominancia
Emotion
International Affective Picture System (Iaps)
Valence
Arousal
Dominance.
author Estrada, María Evangelina
Rovella, Anna Teresa
Brusasca, María Claudia
Leporati, Jorge Leandro
author_facet Estrada, María Evangelina
Rovella, Anna Teresa
Brusasca, María Claudia
Leporati, Jorge Leandro
author_sort Estrada, María Evangelina
title Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
title_short Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
title_full Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
title_fullStr Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
title_full_unstemmed Argentinian validation of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS)
title_sort argentinian validation of set 19 of the international affective picture system (iaps)
description The  aim  of this  study was to report the Argentinian  norms of set 19 of the International Affective Picture System (IAPS) developed by Lang (Lang,  Bradley,  &  Cuthbert,  1997)  in  order  to  contribute  to  the  instrument’s cross-cultural  validation.  Participants  were  125  students  from  Universidad Nacional  de  San  Luis  (San  Luis  National  University)  (67%  women  and  33% men)  who  assessed  the  images  in  the  emotional dimensions  of  valence, arousal  and  dominance  through  the  Self-Assessment  Manikin  (SAM).  The results  showed  a  distribution  of  the  pictures  within  the affective  space  in  a boomerang  form,  which  is  similar  to  the  American  sample  (Lang,  Bradley,  & Cuthbert,  2008).  No  differences  in  the  emotional dimensions  of  valence  and arousal  were  identified,  but  they  were  found  in  dominance,  regarding  to  the data obtained by  Lang, Bradley and Cuthbert (2008). This study confirms that the  International  Affective  Picture  System  (IAPS)  induces  similar  affective states  in  different  populations  and  its  affective  stimulus  are  understood similarly by Argentinian and American subjects.
publisher Instituto de Investigaciones Psicológicas (IIPSI, Conicet-UNC)
publishDate 2016
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revaluar/article/view/15709
work_keys_str_mv AT estradamariaevangelina argentinianvalidationofset19oftheinternationalaffectivepicturesystemiaps
AT rovellaannateresa argentinianvalidationofset19oftheinternationalaffectivepicturesystemiaps
AT brusascamariaclaudia argentinianvalidationofset19oftheinternationalaffectivepicturesystemiaps
AT leporatijorgeleandro argentinianvalidationofset19oftheinternationalaffectivepicturesystemiaps
AT estradamariaevangelina validacionargentinadelaserie19delsistemainternacionaldeimagenesafectivasiaps
AT rovellaannateresa validacionargentinadelaserie19delsistemainternacionaldeimagenesafectivasiaps
AT brusascamariaclaudia validacionargentinadelaserie19delsistemainternacionaldeimagenesafectivasiaps
AT leporatijorgeleandro validacionargentinadelaserie19delsistemainternacionaldeimagenesafectivasiaps
first_indexed 2024-09-03T21:06:56Z
last_indexed 2024-09-03T21:06:56Z
_version_ 1809210530878980096