Geographical variation of food discourse on Twitter and its correlation with the obesity rate in Argentina.
Obesity is a significant health problem due to its increasing prevalence and impact on health. Social networks have proven to be a valid source for studying population health-related phenomena. This study aimed to evaluate the spatial distribution of food indicators constructed from food-re...
Guardado en:
| Autores principales: | Haluszka, E, Díaz Oroz , EB, Pastore, AC, Peralta Sparacino, V, Zonghetti, R, Aballay, LR, Niclis , C |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional Córdoba. Facultad de Ciencias Médicas. Secretaria de Ciencia y Tecnología
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/med/article/view/42655 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Indicadores alimentarios identificados en los discursos de usuarios/as de la red social Twitter y su asociación con la prevalencia de obesidad
por: Diaz Oroz, Emilia Belén, et al.
Publicado: (2024) -
Análisis de sentimientos en Twitter: percepciones sobre los productos ultraprocesados y su asociación con la prevalencia de obesidad
por: Amarante, Maria Florencia, et al.
Publicado: (2019) -
Tweeting for Agenda: Twitter as Press Release in Governmental Communication
por: Amado, Adriana; Universidad Nacional de La Matanza (UNLAM), et al.
Publicado: (2015) -
Nominal forms of address and the construction of attitude in young speakers of Twitter (X), Argentina
por: Günther, Nazira Belen
Publicado: (2024) -
A female virtual transit. Young women and the production of a new cyberfeminist moment
por: Díaz Torres, Teresa
Publicado: (2021)