Didactic sequence and guidelines for designing activities with the Stellarium simulator to address the apparent motion of the sun in secondary
This paper presents a didactic sequence for developing the topic of the apparent daily and annual motion of the Sun. The proposal begins with the formulation of mobilizing questions, the establishment of hypotheses, verification of answers through observation, activity guides designed for use with t...
Guardado en:
| Autores principales: | Zerpa, Hugo Sebastián, Llanos, Lucas, Cruz, Bruno, Calderón, Débora |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/43335 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Acercando al aula observaciones astronómicas que revolucionaron la comprensión del Universo
por: Pesco, Pablo Sebastián, et al.
Publicado: (2021) -
Andean skyscapes study. A case from Norweast Argentina
por: Izaguirre, Joaquín Ignacio, et al.
Publicado: (2021) -
Conversatorios de física experimental en la enseñanza media
por: Medina, Esther, et al.
Publicado: (2021) -
Introducción del horizonte local propio en el software Stellarium: fundamentos didácticos y aspectos técnicos
por: Galperin, Diego Javier
Publicado: (2019) -
El sol
por: Rovira, Marta
Publicado: (2007)