Study of the development of knowledge in Electromagnetic Induction, in secondary level students
This paper presents the results of a design-based research, in which the knowledge of secondary school students about the phenomenon of electromagnetic induction (IE) was studied before and after implementing a specially designed teaching proposal (PE) in the research. A pretest-posttest design was...
Guardado en:
| Autores principales: | Inorreta, Yesica, Bravo, Bettina, Bravo, Silvia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/43307 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Didactic sequence to teach the phenomenon of electromagnetic induction at the secondary level
por: Inorreta, Yesica, et al.
Publicado: (2023) -
The ontological characteristics of the electromagnetic induction
por: Hoyos, Elena, et al.
Publicado: (2020) -
La enseñanza y el aprendizaje del fenómeno de inducción electromagnética en el nivel secundario
por: Inorreta, Yesica, et al.
Publicado: (2021) -
Oversimplifications in advanced learning: the case of electromagnetic induction
por: Hoyos, Elena, et al.
Publicado: (2023) -
La Ley de Inducción de Faraday. Una propuesta para la enseñanza media técnica
por: Sánchez, Daniel Néstor
Publicado: (2015)