The Dicumba methodology and the CTS approach: the search for scientific literacy in high school
This article reflects on the use of the Dicumba (Universal-Bilateral Cognitive Development of Learning) methodology as a tool for the development of scientific literacy in high school in the light of the CTS (Science-Technology-Society) assumptions. The Di-cumba methodology, integrated with CTS rela...
Guardado en:
| Autores principales: | Ramos, William Michael, Carminatti, Bruna, Bedin, Everton |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Portugués |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2021
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/33234 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
The construction of the Physics curriculum in the Freire-CTS perspective in a pre-university free
por: Carvalho Pacheco, Lucas, et al.
Publicado: (2022) -
Educación alimentaria con enfoque CTS en Argentina
por: Lampert, Damián Alberto, et al.
Publicado: (2022) -
Las concepciones de tecnología desde la perspectiva CTS
por: Ramallo, Milena, et al.
Publicado: (2024) -
Desafíos y tensiones actuales en ciencia, tecnología y sociedad /
Publicado: (2001) -
Perspectiva CTS nos artigos publicados em revistas educacionais da Argentina
por: Santana, Tainan A., et al.
Publicado: (2012)