Representation of arguments in discursive episodes of future physics teachers
This work presents the argumentative sequence as a representation of arguments that reflects the way in which new arguments are incorporated into the structure of the discursive interventions of future physics teachers. The so-called linguistic skills and argumentative resources configure these sequ...
Guardado en:
| Autor principal: | Ramos, Wilmar Francisco |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2020
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/31008 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
por: Ramos, Wilmar Francisco, et al.
Publicado: (2017) -
Desarrollo de habilidades argumentativas a través de una Unidad Didáctica en la Formación Inicial de docentes de Física
por: Campos Moncada, Gonzalo
Publicado: (2024) -
Enseñanza de las ciencias basada en contexto: análisis de secuencias didácticas en la formación inicial del profesorado de Ciencias Naturales
por: Trinidad, Oscar, et al.
Publicado: (2024) -
Teacher reflections and elaboration of explanations in a physical chemistry classroom. A study from the Bakhtinian perspective
por: Cutrera, Guillermo, et al.
Publicado: (2023) -
Nuclear and chemical reactions in the social representations of prospective science teachers
por: Mazzitelli, Claudia, et al.
Publicado: (2017)