Teaching labor, 100 years after the Reform
The relation between differents forms of teaching labor and the reformist heritage has been the site of a tension, in some historical periods. In the Manifiesto, but also in other writings, the reformists attacked servile knowledge, the University heteronomy against the academies and other corporati...
Guardado en:
| Autores principales: | Blanco, Javier, Medina, Leticia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Instituto de Política, Sociedad e Intervención Social (IPSIS) de la Facultad de Ciencias Sociales (FCS) de la Universidad Nacional de Córdoba (UNC)
2018
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ConCienciaSocial/article/view/20205 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Avances en la educación superior no universitaria
por: Guadagni, Alieto Aldo, et al.
Publicado: (2013) -
Percepciones sobre la carrera académica en la UNSJ: una encuesta institucional sobre las funciones de ciencia, docencia y extensión universitaria
por: Prado, Flavia
Publicado: (2024) -
La carrera docente en la Universidad Nacional de Rosario.
por: Schanzer, Rosana, et al.
Publicado: (2018) -
Docencia-investigación : ¿una relación antagónica, inexistente o necesaria?
por: Orler, José
Publicado: (2012) -
The teaching of Philosophy in Chile during the last educational reform: the history of a struggle
por: Olivares, Rosario
Publicado: (2020)