JUXTAPOSED INTERPRETATIONS OF THE COLONIAL ALTARPIECE OF THE XVII CENTURY AT THE PROVINCIAL HISTORICAL MUSEUM MARQUÉS DE SOBREMONTE
The present work analyzes semiotically the altarpiece in exhibition of the Marqués de Sobremonte Provincial Historical Museum of the City of Córdoba made in the XVII century in the context of the "evangelization" and the questioned "colonial pact". At a general level, it tries to...
Guardado en:
| Autor principal: | Estarellas, Natalia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Editorial de la Facultad de Artes
2020
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/avances/article/view/28737 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
The simultanism in Apollinaire and Proust
por: Mayet, Graciela
Publicado: (2023) -
Juxtaposition as inferential bridge and breach: analysis of guesswork and presupposition
por: Portillo Fernández, Jesús
Publicado: (2020) -
Yuxtaponer y no mezclar: figuraciones contemporáneas que interpelan a las hibridaciones y mestizajes
por: Rueda, María de los Ángeles de
Publicado: (2021) -
Morfología del retablo barroco en Córdoba (España)
por: Luque Carrillo, Juan
Publicado: (2024) -
Testimonies and altarpieces: migrant boxes, narrative urgencies, the Andean space. A reading of Chungui. Violencia y trazos de memoria by Edilberto Jiménez
por: Campuzano, Betina Sandra
Publicado: (2020)