"An animal that has tasted human flesh is not safe": Body, anthropophagy and becoming-animal in Julia Ducournau's Grave
This article presents an analysis of the film Raw (France-Belgium, 2016) by director and screenwriter Julia Ducournau through some theoretical coordinates that guide us towards the problem of animality and the question about the posthuman condition. Articulating scenes from the film, fragments of in...
Guardado en:
| Autor principal: | Gomariz, Tomás |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Centro de Investigaciones de la Facultad de Filosofía y Humanidades
2022
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/38348 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
"Un animal que ha probado la carne humana no es seguro": cuerpo, antropofagia y devenir-animal en Grave de Julia Ducournau
por: Gomariz, Tomás -
"Un animal que ha probado la carne humana no es seguro": cuerpo, antropofagia y devenir-animal en "Grave" de Julia Ducournau
por: Gomariz, Tomás Manuel
Publicado: (2022) -
Devenires y conversiones: repensando hábitos y afectos en el contexto intercultural
por: Klinger, Diana
Publicado: (2024) -
Becoming animal in the Argentine narrative and theater of the 21st century
por: López, Liliana B.
Publicado: (2022) -
Antropofagia y perspetivismo: el devenir-jaguar en “Meu tio o Iauaretê”
por: Cernicchiaro, Ana Carolina, et al.
Publicado: (2015)