Nothing to Hide: Aesthetic of Explicitness in the Transposition to Musical Theater of Spring Awakening
In 2006, Broadway witnessed the premiere of the musical Spring Awakening, based on the late-nineteenth century German play with the same name, written by Frank Wedekind. In this analysis, we aim to study the transposition processes that can be observed between both of the pieces. We consider that, b...
Guardado en:
| Autor principal: | Vermal, Paz |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Filosofía y Humanidades. Escuela de Letras
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/notalmargen/article/view/42456 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Walter Benjamin, the urban drunkenness and the political awakening of the masses
por: Michalski, Nahuel
Publicado: (2021) -
The uprising and its gestures. Imagination, aura and awakening as critical figurations
por: Taccetta, Natalia
Publicado: (2023) -
El despertar de la imagen en Juan José Saer. Notas sobre El limonero real
por: Walker, Carlos
Publicado: (2019) -
Walter Benjamin, la embriaguez urbana y el despertar político de las masas
por: Michalski, Nahuel
Publicado: (2021) -
Heidegger y el despertar : una articulación de su perspectiva del obrar y de la praxis en 1929-1930
por: Butierrez, Luis Fernando