Multivariate sociodemographic effects on the experience of burnout in Peruvian school teachers
The present study explored the effect of sociodemographic factors sex (male and female), level of education (primary and secondary) and types of educational management (public and private) on burnout syndrome. 717 school teachers (women, 71.4%), educational level (primary, 53.8), recruited at severa...
Guardado en:
Autores principales: | Fernandez Arata, Manuel José, Calderón-De la Cruz, Gustavo Alexis, Merino Soto, César Ajax, Juárez-García, Arturo |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/24956 |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Multivariate sociodemographic effects on the experience of burnout in Peruvian school teachers
por: Fernandez Arata, Manuel José, et al.
Publicado: (2020) -
Burnout y coronavirus: los efectos de la pandemia en estudiantes universitarios
por: D´Amelio, Adriana Graciela, et al.
Publicado: (2020) -
VALIDEZ FACTORIAL DE MASLACH BURNOUT INVENTORY (VERSIÓN CASTELLANA) EN EDUCADORES COSTARRICENSES
por: Kathia Alvarado Calderón
Publicado: (2009) -
el Síndrome de burnout en profesionales de la salud mental
por: D'Antonio, Paulo, et al.
Publicado: (2017) -
Exploración del Síndrome de Burnout en empleados gastronómicos de la ciudad de Mar del Plata
por: Cascu, Paula Beatriz, et al.
Publicado: (2019)